Γ1.
Ο αφηγητής, στο πλαίσιο ενός εσωτερικού μονολόγου, που εκτείνεται σε ολόκληρο το
απόσπασμα , χαρακτηρίζεται από στοιχεία προφορικού λόγου εξομολογείται την αδυναμία του να πληροφορήσει τη σύντροφό του ότι έμεινε άνεργος. Η απογοήτευσή του
εντείνεται από τον βροχερό καιρό, που παρουσιάζεται εμφατικά με μια
παρομοίωση (οι σταγόνες … αλεξίπτωτό τους), ενώ η δειλία του, που οφείλεται στην ανικανότητά του να έρθει αντιμέτωπος με τη σκληρή πραγματικότητα, του προκαλεί μεγάλη αγωνία, αφού γνωρίζει ότι δεν μπορεί να κρύβεται από τη σύντροφό του για πολύ. Έτσι, «σκηνοθετεί» στο μυαλό του τη στιγμή που θα
πρέπει να ομολογήσει τη μεγάλη αλήθεια, σκέψη που του προκαλεί τρόμο και
ανασφάλεια, συναισθήματα που δίνονται από τον συγγραφέα με ένα εντυπωσιακό
ασύνδετο σχήμα (να φανώ … και το).
Στη συνέχεια, ο αφηγητής παραδέχεται με
διάθεση αυτοσαρκασμού, που αισθητοποιείται με ένα χιουμοριστικό αφηγηματικό σχόλιο (άσε κιόλας … βενζίνες), ότι εξαπατά τη σύντροφό του, καθώς καθημερινά φεύγει από το σπίτι του, υποκρινόμενος ότι πηγαίνει στη
δουλειά, γεγονός που τον κάνει να νιώθει απογοήτευση για τον εαυτό του
Η αδυναμία του αφηγητή να παραδεχθεί την πικρή αλήθεια
οφείλεται, βέβαια, στις ενοχές που του δημουργούν τα εσωτερικευμένα κοινωνικά
στερεότυπα για τον ρόλο των ανδρών, που, ακόμη και σήμερα, επειδή θεωρούνται
ισχυρό φύλο, πιστεύουν ότι πρέπει να ξεπερνούν κάθε δυσκολία με δυναμισμό και
χωρίς συναισθηματισμούς, στερεότυπα που προβάλλονται με λεπτό χιούμορ και
ειρωνεία με τη χρήση του βραχυπερίοδου λόγου, πολλών ρημάτων σε χρόνο
Ενεστώτα (ξεχνούν, προχωράνε, είναι, σκέφτονται, πονάνε …) και του σχήματος
επαναφοράς (Οι αληθινοί άντρες … οι αληθινοί άντρες…).
O πρωταγωνιστής λοιπόν της ιστορίας μας θυμίζει κάποιους άνδρες
της εποχής , που είναι ανήμποροι να απαγκιστρωθούν από τα στερεότυπα
παλαιότερων εποχών,
προσπαθώντας να ανταποκριθούν στον ρόλο του ισχυρού. Αυτή η φιλοσοφία ζωής
είναι μάταιη και πρέπει να εγκαταλειφθεί,το συντομότερο δυνατόν προκειμένου οι άνδρες να νιώσουν ελεύθεροι και απελευθερωμένοι απ' τα δεσμά τους.
Επιμέλεια: Α Βαρνακιώτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.