Τρίτη 15 Ιουνίου 2021

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ 2021 ( ΕΠΑΛ )

 

ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΤΡΙΤΗ 15 ΙΟΥΝΙΟΥ 2021

ΕΠΑΛ

                                                         ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

                                          ΜΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Α1. α)Το βασικό θέμα του άρθρου είναι οι δυσκολίες του πρωταθλητισμού. Με το παράδειγμα της παγκοσμίου φήμης τενίστριας ,ο συγγραφέας θέλει να τονίσει την εμπορευματοποίηση του αθλητισμού και την αξία μόνο της νίκης .Τα δεδομένα αυτά οδηγούν τους αθλητές σε προβλήματα υγείας καθώς γίνονται έρμαια των ΜΜΕ τα οποία δεν τους αντιμετωπίζουν ως ανθρώπους. Τέλος κάνει έκκληση για αφύπνιση και επανέλεγχο των αξιών.

  β) Τα μέσα πειθούς που προκύπτουν απ την επίκληση στο συναίσθημα είναι:

  - Η χρήση εισαγωγικών   << ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ >>,για να εκφράσει την ειρωνεία στους επικριτές –Ρητορικά ερωτήματα  << ΤΕΛΙΚΑ, ΜΗΠΩΣ Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΠΑΝΘΡΩΠΗ;>>, <<ΜΗΠΩΣ Η ΛΑΜΨΗ ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ;>>, με σκοπό να εκφράσει την αποδοκιμασία του, να αφυπνίσει και να ευαισθητοποιήσει το δέκτη.

 

2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Α2.α) <<ειδικούς >> . Η χρήση των εισαγωγικών δηλώνει την ειρωνεία .Αναφέρεται ειρωνικά στα ΜΜΕ και στον επικριτικό τόνο τους.

         << προϊόν >>. Η χρήση των εισαγωγικών δηλώνει τη μεταφορά. Θέλει να κατακρίνει την εμπορευματοποίηση των αθλητών.

Η χρήση των εισαγωγικών προσδίδει αμεσότητα και συναισθηματική φόρτιση.

 

  β) Αποχώρησε  -------------  ΕΦΥΓΕ

      Κυρώσεις ------------------ΠΟΙΝΕΣ

      Προσωπικό------------------ΙΔΙΩΤΙΚΟ

 

                                                                                                  

3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Α3. ΤΙΤΛΟΣ: <<Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ.>>

 

Οι δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει ο αθλητής – η αθλήτρια  είναι  :

-          Η εμπορευματοποίηση του αθλητισμού.

-          Κακοήθης ανταγωνισμός ,ζήλια ,φθόνος , οπαδοποίηση, φανατισμός,

-          Λήψη χημικών ουσιών, τα γνωστά σε όλους μας αναβολικά.

-          Με κάθε κόστος επιδιώκεται το θέαμα και ο εντυπωσιασμός και όχι η ανάδειξη των ανθρωπίνων δυνατοτήτων.

Τα προσόντα που χρειάζονται για να πετύχει τους στόχους είναι:

-          Πνευματικά ( καλλιέργεια της αντίληψης ,της κρίσης, της αυτενέργειας, της ενεργητικότητας. Το άτομο οδηγείται στην αυτογνωσία.

-          Ηθικά (ανάπτυξη αρετών όπως είναι η άμιλλα, η ευαισθητοποίηση και η καλλιέργεια της ταπεινοφροσύνης και της ευγένειας.

-          Ψυχολογικά ( δυναμώνει την ψυχική του ισορροπία και γίνεται αισιόδοξο ,αγωνιστικό και υπομονετικό)

 

ΠΡΟΣΟΧΗ! ΑΛΛΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ,ΚΙ ΑΛΛΟ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ  !!!!

 

 

                                                         ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Β1. Ένας αθλητής του στίβου ετοιμάζεται ν αγωνιστεί να κόψει το νήμα .Δεν έχει πλέον δικαιολογίες  που να τον εμποδίζουν. Απαλλαγμένος από κάθε φόβο είναι έτοιμος να φτάσει στο τέλος .Με την αγωνία ζωγραφισμένη στο πρόσωπό του τερματίζει και μέσα απ τις αποδοκιμασίες αποφασίζει να είναι μόνος για πάντα.

2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Β2.α) ΠΡΩΤΟΣ ΤΡΟΠΟΣ : Χρήση πρώτου προσώπου (<< ΚΟΨΩ ΤΟ ΝΗΜΑ,ΞΕΧΡΕΩΣΩ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ>> )ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΡΟΠΟΣ : Προσωποποίηση ( << ΧΡΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΠΕΥΦΗΜΟΥΝ >>)

ΤΡΙΤΟΣ ΤΡΟΠΟΣ: Μεταφορά (<< ΣΤΑΜΑΤΑ Η ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ>>)

 

Με τους τρόπους αυτούς ο ήρωας θέλει να εκφράσει τις σκέψεις του και τα συναισθήματά του.

   β)Στη δεύτερη στροφή του ποιήματος 19-22 στοίχους (<< ΟΙ ΚΕΡΚΙΔΕΣ ΠΥΚΝΟΚΑΤΟΙΚΗΜΕΝΕΣ …ΚΥΡΙΩΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΤΤΗΜΕΝΟΥΣ>>) χρησιμοποιείται ο τρόπος της περιγραφής. Ο αθλητής νιώθει το βάρος της κριτικής από τους << ΑΠΛΗΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΥΣΤΗΡΟΥΣ ΘΕΑΤΕΣ>>. Φοβάται και αγωνιά διότι το πλήθος τιμωρεί τους <<ΗΤΤΗΜΕΝΟΥΣ>>.

 

3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Β3. Ο ήρωας νιώθει αποφασισμένος να κερδίσει τον αγώνα αφήνοντας πίσω του όλα τα εμπόδια του παρελθόντος(<< ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΜΟΥ…….ΦΟΡΜΑ>>).Οπλισμένος με τόλμη ,θάρρος και αυταπάρνηση ξεπερνά(<< ΔΕΥΤΕΡΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ >>),με σκοπό την πραγματοποίηση του ονείρου του .

Η στάση του είναι πηγή έμπνευσης για τους νέους της γενιάς μου να συνεχίσουν ν αγωνίζονται. Ο δρόμος είναι δύσκολος για την επιτυχία και χρειάζεται επίπονη προσπάθεια.

 Ο συγκεκριμένος αθλητής αποτελεί πρότυπο διότι ενθαρρύνει τη σκληρή δουλειά και την αφοσίωση η οποία θα φέρει  τους απαιτούμενους καρπούς .

Στη σύγχρονη εποχή που κυριαρχεί η τοξικότητα και το << φαίνεσθαι >>,ο ήρωάς μας αποτελεί φάρο αισιοδοξίας και δυναμισμού για τους νέους , οι οποίοι έχουν πλήθος προβλημάτων και χρειάζονται παραδείγματα μίμησης και τόνωσης για να πορευθούν στη ζωή τους.

 

 

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ : Α.ΒΑΡΝΑΚΙΩΤΗΣ ( ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ)

                     ΕΛ.ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ( ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.