Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ 2019 ( ΕΠΑΛ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ )


ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Γ  ΛΥΚΕΙΟΥ ,ΕΠΑΛ
ΠΕΜΠΤΗ 6 ΙΟΥΝΙΟΥ 2019
                                                         ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
1η δραστηριότητα

Α1.
 Ο Συγγραφέας του αποσπάσματος τονίζει τη σημασίας της τέχνης η οποία του επιτρέπει να ζήσει σ ένα ιδεατό κόσμο. Το θεωρεί ως μέσο επικοινωνίας  για κοινούς προβληματισμούς και κοινά συναισθήματα με απώτερο σκοπό τις κοινές καλλιτεχνικές  αναζητήσεις. Τον παρουσιάζει  ως μοχλό αναγκαιότητας και έκφρασης των προβληματισμών που έχει η τέχνη και προσπαθεί να μείνει όσο το δυνατό ,πιστός σε μια δημοκρατική κοινωνία. 

2η δραστηριότητα

Α2. Αντιθέτως :                     αντίθεση
       Λοιπόν:                            αποτέλεσμα
       Γι αυτό το λόγο:             αιτία και προϋπόθεση
       Εφόσον:                            προϋπόθεση


Α3. Ο τίτλος στο κείμενο είναι :   <<Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ  ΣΤΗΝ  ΚΟΙΝΩΝΙΑ >>


                                                      ΑΝΤΩΝΥΜΑ
Α4. Α) ουδέποτε :                            πάντα
           Επιτρέπει :                         απαγορεύει
           Αδυνατεί:                    δυναμώνει
          Δέσμευση:                  αποδέσμευση


        Β) Περιφρονούν:    Η αποχή απ τις εκλογές είναι δείγμα  πως οι πολίτες περιφρονούν την ψήφο εξαγριώνοντας  έτσι   τη  δημοκρατική διαδικασία
            Υποχρέωση:   Το ήθος είναι μια σημαντική υποχρέωση στις συλλογικές δραστηριότητες .


3η δραστηριότητα

Α5.   
 Κύριε πρόεδρε της Βουλής των Εφήβων, αξιότιμοι συνάδελφοι.
         Σήμερα ,βρισκόμαστε στην αίθουσα αυτή για να γνωστοποιήσουμε τις απόψεις μας και  να προτείνουμε τρόπους με τους οποίους το σύγχρονο σχολείο θα αναλάβει καθοριστικό ρόλο στην πρόοδο της τέχνης και του πολιτισμού .
Δύσκολο έως ανεύθυνο θα το χαρακτηρίζαμε το σκεπτικό  αυτό εάν δεν υπάρξει και απ τις δυο μεριές η συλλογικότητα και η αλληλοϋποστήριξη . Τι είναι σύγχρονο σχολείο; Τι είναι τέχνη; Τι είναι πολιτισμός ; Είναι μερικοί προβληματισμοί που θα πρέπει να απαντηθούν για να καταλήξουμε στους τρόπους που θα επιλύσει το σχολείο μας ,σ αυτό που ήδη φοιτούμε και υπηρετούμε .Σχολείο ονομάζουμε τον τόπο που γίνεται ομαδική διδασκαλία από ειδικό και κατάλληλο πρόσωπο για πνευματική ή επαγγελματική  ηθική και πολιτιστική ανάπτυξη. Τέχνη είναι η ικανότητα και η επιδεξιότητα για την εκτέλεση κάποιου έργου και η ικανότητα για τη δημιουργία έργων που προκαλούν αισθητική απόλαυση και προέρχεται από την έκφραση ή την ερμηνεία του ωραίου. Πολιτισμός είναι το σύνολο των ενεργειών του ανθρώπου που έχουν δημιουργηθεί ιστορικά και αποτελούν φυσικό επακόλουθο της ποιότητας και αξίας της θεωρητικής και πρακτικής του ζωής .
Έχοντας αναλύσει τις έννοιες  αυτές   είναι  λογικό το σύγχρονο σχολείο ν αναλάβει καθοριστικό ρόλο με τους εξής τρόπους :
Να παρέχει γνώσεις
Να μεταλαμπαδεύει αξίες
Να καλλιεργεί το διάλογο και να περνάει δημοκρατικές διαδικασίες
Να έχει  ανθρωπιστική  εκπαίδευση
Να καλλιεργεί  την κρίση και ν αναπτύξει τη φαντασία
Να μεταδίδει τις παραδοσιακές αξίες ( ήθη και έθιμα) και να προάγει γενικά τον πολιτισμό ως μέσο κοινωνικοποίησης .

Σας ευχαριστώ που μου δώσατε την ευκαιρία αυτή για να μοιραστώ τις σκέψεις μου αυτές μαζί σας .


   Β . ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ


1η δραστηριότητα

Β1.  Οι προσδοκίες της ποιήτριας είναι η ανάγκη από συναισθήματα, από λέξεις ,από σκέψεις ,από παρουσίες ,από όνειρα ,από τραγούδια ,από φως και έρωτα . Έχει ανάγκη από  την ποίηση που δημιουργεί συγκινήσεις και  είναι φορέας του καινούριου.
Τα αποσπάσματα του κειμένου είναι :  <έχω ανάγκη από αισθήματα >, < έχω ανάγκη από λέξεις ,σκέψεις ,παρουσίες ,όνειρα >, < τραγούδια που κάνουν   τ αγάλματα  να χορεύουν από άστρα που ψιθυρίζουν στ αυτί των εραστών >, < έχω ανάγκη ….καινούρια χρώματα.> 

 2η δραστηριότητα

Β2 . α  )  Πρώτη προσωποποίηση  ( Από όνειρα που κατοικούν τα δένδρα )
                Δεύτερη προσωποποίηση ( Από άστρα που ψιθυρίζουν στ αυτί των εραστών)
                Τρίτη προσωποποίηση ( Τη μαγεία που καίει το βάρος των λέξεων )
Η χρήση της προσωποποίησης είναι ένα λογοτεχνικό εκφραστικό μέσο με το οποίο επιτυγχάνεται η παραστατικότητα και η ζωντάνια που ταιριάζει σε ποιητικό λόγο.
        Β ) Η επανάληψη δηλώνει το επιτακτικό χρέος ,το οποίο είναι απαραίτητο με σκοπό να αφυπνίσει 
3η δραστηριότητα
Β3. Η ανάγκη της ποιήσεως είναι για την ποιήτρια πολύ σημαντική .Εμείς λοιπόν με οδηγό μας ,την ποιήτρια , θα πούμε πως έχουμε τη δύναμη να θέλουμε ν ασχοληθούμε μαζί της .Η προσφορά λοιπόν της τέχνης είναι πολύπλευρη και πολύ σημαντική. Μερικά απ τα χαρακτηριστικά της είναι
Καλλιεργεί την αισθητική
Οδηγεί στην ηθικοποίηση του ατόμου.
Αποβάλλει την εσωστρέφεια ,τη μοναξιά ,την απομόνωση τα συμπλέγματα .
Λυτρώνει τον άνθρωπο απ την καθημερινή ρουτίνα.
Με όλα αυτά ως οδηγό άνετα μπορούμε να επιλέξουμε μια μορφή τέχνης και να οδηγηθούμε προς το ηθικά ,κοινωνικά και πνευματικά βέλτιστο…  


                                                                        ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:                   Α.ΒΑΡΝΑΚΙΩΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.