Πέμπτη, 29 Μαΐου 2014

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ( ΕΠΑΛ ) 2014


ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

HMEΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΟΜΑΔΑ A΄)

 

ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ

 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΟΜΑΔΑ Β΄)

 

ΠΕΜΠΤΗ 29 ΜΑΪΟΥ 2014

 

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

 

ΗΜΕΡΗΣΙΑ

 

     Απαντήσεις του ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ:

 

          << ΠΑΛΛΑΔΙΟ – Α. ΒΑΡΝΑΚΙΩΤΗΣ>>

 

ΑΘΗΝΑ:      Ακαδημίας 98, τηλ: 210-3833692

ΠΑΤΡΑ:       Γούναρη 35 & Κανακάρη 184 5ος όροφος,

τηλ: 2610-278645

ΑΙΓΙΟ:        Μητροπόλεως & Α. Λόντου (1-3) 1ος όροφος,

τηλ: 26910-23202

                     << Palladiovarn.blogspot.com>>

 

A) Η βία είναι μέρος της εγκληματικότητας οφείλεται σε πολλές αιτίες όπως κρίση θεσμών και αξιών αλλά και σε εξωγενείς αιτίες. Ακόμα και στα Μ.Μ.Ε. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο στη χώρα μας; Η ευθύνη δεν είναι μόνο των πολιτικών και των Μ.Μ.Ε αλλά και των πολιτών (ατομική). Οι ειδικοί επιστήμονες που ασχολούνται με τα ψυχικικά νοσήματα (ατομικά και κοινωνικά) προτείνουν να στρέψουν την προσοχή μας στην αποκατάσταση της λειτουργίας των θεσμών. Στο τέλος ο συγγραφέας εντοπίζει βασικές αιτίες.

 

Β1)  Το περίεργο είναι ότι οι ίδιοι οι γονείς γίνονται τροφοδότες έστω και ασυναίσθητα της βίας αφού με το νόμο του συνειρμού επειδή δίνουν στα παιδιά τους πολεμικά παιχνίδια τους επιτρέπουν ή τους εξωθούν να παρακολουθούν τέτοιου είδους προγράμματα <<εν ονόματι>> της ψυχαγωγίας. Δηλαδή βαφτίζουν το θέαμα ή τον εθισμό σε πράξη βίας. Μεγάλη λοιπόν η ευθύνη γονέων και παιδαγωγών που δεν φροντίζουν να μην δίνουν τέτοια παιχνίδια ακόμη και να μην τα βλέπουν τα παιδιά στην τηλεόραση και κυρίως τα μικρά <<εν ονόματι>> εις ελεύθερης ή δημοκρατικής διαπαιδαγώγησης. Μεγαλύτερη προσοχή ακόμα χρειάζεται όταν οι γονείς δεν έχουν χρόνο να ασχοληθούν με τα παιδιά τους ειδικά όταν η γυναίκα κατέκτησε τον τίτλο της <<εργαζόμενης>> ή της <<χειραφετημένης>> από το σύζυγο και από το σπίτι και έχασε τον τίτλο και της μάνας και της παιδαγωγού. Και καλά έστω όταν ενεργεί υπό το κράτος της φτώχειας. Όταν όμως έχει οικονομική δυνατότητα και δίνει τα παιδιά της σε τροφούς και παιδαγωγούς τότε η ευθύνη είναι μεγάλη. 

Β2) Α) Με παράδειγμα [γιατί αναφέρεται στο κείμενο και θέτει μάλιστα τα χαρακτηριστικά του παραδείγματος αλλά και την πηγή που θα τα βρει (κινηματογράφο, τηλεόραση)].

       Β) 1) Ένα σημαντικό …….των νέων. (θεματική περίοδος)

            2) Σε σημαντικό βαθμό …..τηλεόραση. (σχόλια)

            3) Κατακλείδα δεν έχει

Β3) Α) ασήμαντο, παρουσία, ανήλικη, αρχίσει, ασφάλεια

        Β) βεβαιότητα, σκοπούς, γράφεται, ποσοστό (μέρος), αναλύσουν

Β4) Α) - λόγια ξένα

            -  Έκφραση πάγια

       Β) <<να πουλάει βία>>

 

Γ) 1. ΒΙΑ -ΟΡΙΣΜΟΣ = περιορισμός της ατομικής ελευθερίας από εξωτερικούς παράγοντες και απώλεια δικαιωμάτων χωρίς την συγκατάθεση μας.

2. ΙΣΤΟΡΙΚΉ – ΜYΘΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ = Ο Ησίοδος που την παρουσιάζει ως αδελφή του κράτους αναφέρει ότι ο Δίας ανέλαβε να καθυποτάξει τους Τιτάνες και την Ανάγκη επειδή οδηγούσαν στη διάλυση της κοινωνίας αλλά και στην απουσία της ελευθερίας.

3) ΕΙΔΗ:

Α) ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ή ΟΜΑΔΙΚΗ

Β) ΑΤΟΜΙΚΗ

Γ) ΥΠΟ ΣΥΝΟΛΩΝ

1. Οικογενειακή,

2. Συλλογική – σωματειακή

 3. Σχολική

4) ΑΙΤΙΕΣ

-μη υγιές οικογενειακό περιβάλλον

-όχι ορθή διαπαιδαγώγηση όχι υγειά πρότυπα

-διαστρέβλωση της σωστής λειτουργίας των ΜΜΕ και κυρίως της τηλεόρασης

 -η βιομηχανίας της ψυχαγωγίας

- η βιομηχανία των παιδικών παιχνιδιών

- η βιομηχανία και η ελεύθερη πώληση όπλων και φονικών οργάνων

-η κρίση θεσμών και η κρίση της οικονομίας

5) α) ΜΟΡΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

-Σωματική

-ψυχολογική(εκφοβισμοί και εκβιασμοί)

- πνευματική(δογματισμός – υποκειμενισμός , αποφάσεις – διαγραφές)    -με παραλήψεις(καταδίκη – ασιτία)

-με εξαναγκασμό

- βία κατά των ανωτέρων

- βία κατά των κατωτέρων

- καταλήψεις δημοσίων χώρων

-αυθαίρετες ή παράνομες απεργίες

-αυθαίρετη συνθηματολογία,

-υπέρ μεμονωμένων αντιλήψεων

-φθορά των δημοσίων χώρων

- καταστρατήγηση καταστατικών

-λειτουργίας σχολικών επιτροπών.

5β) ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΩΣ

-Με τον νόμο (ποινικό δίκαιο Π.Κ 330, εκπρόσωποι του νόμου, επιβαρυντική – με ελαφρυντικά)

- με συμμετοχή σχολικής κοινότητας ή με αποκλεισμό από την σχολική κοινότητα

-με διάλογο

 

 

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:    ΑΝΔΡΕΑΣ ΒΑΡΝΑΚΙΩΤΗΣ

                                      ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

 

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ
<<ΠΑΛΛΑΔΙΟ – Α. ΒΑΡΝΑΚΙΩΤΗΣ>>

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου