Παρασκευή 8 Ιουνίου 2018

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ 2018 ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ


ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ


Γ΄ ΤΑΞΗΣ


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  8 -6 - 2018 -  ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ:


ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ



            << ΠΑΛΛΑΔΙΟ – Α. ΒΑΡΝΑΚΙΩΤΗΣ>>



                               ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Α1.

Ο αρθρογράφος του κειμένου αναλύει τις έννοιες παιδεία και εκπαίδευση και διαπιστώνει πως είναι ετυμολογικά συνώνυμες. Η παιδεία ετυμολογικά προκύπτει απ το ρήμα εκπαιδεύω που εμφανίζεται στον πλατωνικό Κρίτωνα, με τη σημασία όμως του ρήματος διδάσκω. Στη συνέχεια παρατηρεί πως πράγματι έχουν διαφορές αυτές οι έννοιες και χρήζουν σοβαρής ανάλυσης και προσοχής ως προς το χρόνο και χώρο. Η παιδεία έχει μέθοδο, ελευθερία και είναι προαιρετική. Η εκπαίδευση έχει πράξη, καθορισμένη αποστολή και είναι υποχρεωτική.

Β1.
         Α            Λ
         Β            Λ
         γ             Σ
         δ             Λ
         ε             Σ 


Β2α) 

 Ο τρόπος ανάπτυξης της τελευταίας παραγράφου είναι  με   σύγκριση-αντίθεση  διότι παρουσιάζει την παιδεία και  την εκπαίδευση. Ο συγγραφέας χρησιμοποιεί τις λέξεις ( διαφορές ) και ( αντίθετα ).






 Β2β)

           Ωστόσο :                        Εναντίωση
           Επομένως :                    Συμπέρασμα
           Προκειμένου:                Σκοπός     
           Που πάει να πει ότι:       Επεξήγηση
           Κυρίως :                         Έμφαση 



 Β3α)                                              ΣΥΝΩΝΥΜΕΣ ΛΕΞΕΙΣ
           Ανιχνεύονται                          Παρατηρούνται/ Εντοπίζεται 
           Συνάπτεται                              Εξαρτάται/σχετίζεται
           Εμφανίζεται                             Προβάλλεται
           Συντελεστών                            Παραγόντων
           Προφανείς                                Φανερές



 Β3β)                                               ΑΝΤΩΝΥΜΕΣ ΛΕΞΕΙΣ
           Αναβαθμίζεται                      Υποβαθμίζεται
           Μεταγενέστερη                      Προγενέστερη
           Επιτρέπουν                             Απαγορεύουν
           Ιδιωτική                                  Δημόσια
           Διαφορές                                 Ομοιότητες



Β4α) Τα δύο ρήματα που είναι στην παθητική φωνή είναι: εναλλάσσονται, ανιχνεύονται.  

Β4β) Η παθητική φωνή δείχνει έμφαση στο ρήμα και στο ύφος έχουμε επισημότητα και αντικειμενικότητα


Γ1

 ΤΙΤΛΟΣ :
<< Ο ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ>>





ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ : Α.ΒΑΡΝΑΚΙΩΤΗΣ 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.